Промене у методама образовања и учења које доноси технолошки напредак привлаче све више пажње у светској образовној заједници. Као снажан покретач ове промене издваја се употреба вештачке интелигенције у образовању. Ова технологија, која је раније била само тема научне фантастике, сада се све више користи у учионицама, како у Србији, тако и широм света.
Вештачка интелигенција се појављује у различитим облицима у образовном процесу. Од персонализованих тутора до напредних аналитичких алата, вештачка интелигенција нуди различите могућности за побољшање приступа образовању.
Персонализовани тутори могу се користити за индивидуализациију процеса учења, омогућавајући ученицима да уче у свом сопственом темпу. Ови алати могу пратити развој ученика и прилагодити садржај и темпо учења њиховим индивидуалним потребама. То може бити посебно корисно за ученике који заостају или су испред свог разреда.
Са друге стране, вештачка интелигенција може користити велике количине података за идентификацију образовних трендова и проблема. Кроз употребу софистицираних аналитичких алата, она може помоћи у препознавању области у којима ученици имају проблема и сугерисати могућа решења. Ово може унапредити не само индивидуални успех ученика, већ и шире стратегије образовања.
Међутим, употреба вештачке интелигенције у образовном сектору доноси и одређене изазове. Питања о приватности података и етичкој употреби вештачке интелигенције су и даље присутна. Такође, постоји страх од тога да би превелики ослонац на технологију могао довести до губитка неких кључних људских аспеката образовања.
Без обзира на ове изазове, јасно је да вештачка интелигенција има потенцијал да дубоко промени облик образовања. Како Србија и остатак света настављају да се прилагођавају овим променама, кључно ће бити осигурати да технологија служи да побољша, а не да замени, људски елемент у образовању.