Народна банка Србије (НБС) упозорава грађане да обрате пажњу на смс поруке с непознатих бројева телефона, у којима се пошиљалац представља као пружалац одређених услуга, као што су Нетфликс, Пошта Србије, ДХЛ и сл.
У таквим порукама обично се од корисника захтева да платном картицом плати поштанске трошкове, претплате и сл. преко сајта, за који је наведена веза. Ови сајтови визуелно подсећају на оригиналне сајтове кредибилних компанија, али су заправо лажне интернет странице под контролом криминалаца.
Корисници, уверени да уплаћују мање износе (претплате, поштарине и сл), уносе податке с картице на сајт. Затим, већ навикнути на то да се приликом плаћања на интернету мора унети једнократна лозинка (код) аутоматски уносе и ту лозинку на сајт. Они обично не обраћају пажњу ни када добију смс поруку да су успешно активирали платну апликацију, иако имају још увек довољно времена за блокаду картице пре њене злоупотребе.
Када једном сместе картицу у свој електронски мобилни новчаник, хакери је користе за плаћања на интернету и физичким продајним местима. Такви платни сервиси функционишу тако да даља аутентификација појединачних трансакција није потребна, при чему омогућава коришћење једне картице на више уређаја. Корисници обично схватају да се нешто дешава тек након што криминалци изврше неколико трансакција.
Закон о платним услугама, као и картична правила свих картичних брендова, у оваквим случајевима прописују да губитак могу и у потпуности сносити корисници због одавања једнократне лозинке грубом непажњом. Другим речима, корисници често морају сами да сносе последице преваре, посебно у оним случајевима где се оцени да се не ради о веома софистицираним облицима превара.
НБС апелује на грађане да буду пажљиви при коришћењу платних картица, посебно ако омогућавају коришћење одређених глобалних платних апликација. Банка такође саветује да, уколико приметите смс поруку која вам изгледа сумњиво, контактирате своју банку пре него што предузмете било какву акцију.